دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵

به گزارش آوای خزر، با قطعی‌شدن قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیس در رقابت‌های لیگ برتر، هنوز رقابت بازیکنان برای کسب عنوان آقای گلی این مسابقات ادامه دارد. به گزارش ایسنا، جمعه هفته گذشته بود که تیم فوتبال پرسپولیس با پیروزی مقابل نفت مسجدسلیمان در هفته بیست‌وششم رقابت‌های لیگ برتر موفق شد چهار هفته زودتر از موعد، عنوان قهرمانی این مسابقات را به دست آورد و چهارمین قهرمانی پی‌در‌پی خود را جشن بگیرد.با مشخص‌شدن قهرمان لیگ برتر، هنوز تکلیف باقی مسائل این رقابت‌ها مشخص نشده است و یکی از عناوینی که همچنان رقابت داغی دارد، جدول گل‌زنان لیگ برتر و مقام آقای گلی این مسابقات است. درحال‌حاضر در جدول گل‌زنان، بازیکنان متعددی هستند که در مصاف تنگاتنگی با رقبا به‌دنبال کسب عنوان آقای گلی هستند و در این گزارش به وضعیت این بازیکنان در چهار هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر پرداخته شده است.
دیاباته، قائدی و مطهری خط حمله مدعی آبی‌ها
شیخ دیاباته و مهدی قائدی از بازیکنان تیم فوتبال استقلال هستند که در جدول گل‌زنان لیگ برتر قرار دارند. مطهری و قائدی با ۹ گل در این جدول حضور دارند و شیخ دیاباته با ۱۰ گل با دیگران رقابت می‌کند. استقلال پنج بازی در رقابت‌های لیگ برتر در پیش دارد و سپاهان، شهرخودرو، پیکان، شاهین شهرداری بوشهر و پارس جنوبی جم، رقبای آبی‌پوشان در مصاف‌های آینده هستند. سه مهاجم استقلال به نسبت دیگر تیم‌ها، یک بازی بیشتر دارند و مهاجمان این تیم می‌توانند از این فرصت بهره‌مند شوند و با افزایش تعداد گل‌ها خود را بالا بکشند.
 ترابی و علیپور، پوکربازان 
در پی گُل مهدی ترابی و علی علیپور نیز پرسپولیس عنوان قهرمانی لیگ برتر را به دست آورده و خیال راحت‌تری به نسبت دیگر رقبا دارند و می‌توانند در چهار بازی آینده بر افزایش تعداد گل‌های خود متمرکز شوند. علیپور تا اینجای کار ۹ گل و ترابی ۱۰ گل به ثمر رسانده‌اند و مقابل خود تیم‌هایی از قبیل نساجی، ذوب آهن، گل‌گهر و سایپا را می‌بینند که کار مهاجمان پرسپولیس را برای گل‌زنی راحت‌تر ‌می‌کند.
 مغانلو و فرصت 4 هفته‌ای برای تثبیت جایگاه 
مهاجم تیم فوتبال پیکان که در صدر جدول گل‌زنان لیگ برتر قرار دارد، رقبای قابل‌توجهی را برای کسب این عنوان پیش‌روی خود می‌بیند. شهریار مغانلو تا اینجای کار ۱۲ گل به نام خود ثبت کرده است و تراکتور، صنعت نفت، استقلال و سپاهان تیم‌هایی هستند که مقابل پیکان در چهار هفته آینده مقابل مغانلو صف‌آرایی می‌کنند و این مسئله کار مهاجم پیکان را برای گل‌زنی سخت می‌کند و باید دید این بازیکن می‌تواند جایگاه خود را در جدول حفظ کند یا قرار است اتفاقات دیگری در این جدول رخ دهد.
آل‌کثیر، یکه‌تاز آبادانی‌ها برای آقای گلی
آل‌کثیر در فصل نوزدهم از کلیدی‌ترین بازیکنان نفت آبادان بوده و تاکنون ۱۰ گل برای این تیم به ثمر رسانده است. پیش از بازی صنعت نفت آبادان مقابل سپاهان، بهنام سراج، عیسی آل‌کثیر، مهاجم تیم خود را به‌دلیل رفتاری که در تمرین داشت، اخراج کرد و او را در اختیار باشگاه قرار داد. شهرخودرو، پیکان، شاهین شهرداری بوشهر و ماشین‌سازی تبریز تیم‌هایی هستند که در چهار بازی آینده مقابل صنعت نفت قرار می‌گیرند و باید دید مشکلات انضباطی به این بازیکن اجازه می‌دهد تا بتواند در بازی آینده تعداد گل‌های خود را افزایش دهد یا خیر.‌ در ادامه جدول، احمد زنده‌روح و یونس شاکری از گل‌گهر سیرجان و محمد نوری از پارس جنوبی جم با زدن هشت گل از امیدهای دیگر جدول گل‌زنان لیگ برتر هستند. پارس جنوبی پنج بازی برای اتمام لیگ برتر دارد که استقلال یکی از تیم‌هایی است که باید مقابل آن بازی کند و گل‌گهر هم باید با پرسپولیس در یکی از چهار مسابقه باقی‌مانده خود بازی کند و باید دید در نهایت چه بازیکنی می‌تواند عنوان آقای گلی را از آن خود کند.

استقلال با  5 غایب در جم
به گزارش «ورزش سه»، کاروان آبی‌پوشان پایتخت عصر روز گذشته با پرواز اختصاصی تهران به عسلویه پرواز کرد. از جمع بازیکنان استقلال علی دشتی به علت مصدومیت، محمد دانشگر به علت بی‌انضباطی، عظیم گوک به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا و فردین رابط، هافبک جوان آبی‌ها به‌خاطر حضور در اردوی تیم ملی جوانان در سفر به جم غایب خواهند بود. سیاوش یزدانی نیز که به‌تازگی از کرونا خلاص شده و در تمرینات تیمش حضور یافته، از نظر جسمانی شرایط خوبی ندارد و از فهرست تیمش برای بازی با پارس جنوبی خط خورده است. گفتنی است دیدار پارس جنوبی و استقلال ساعت 20:30 روز دوشنبه در ورزشگاه تختی جم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها